2.1.13

Il-konflitt ta’ dejjem




1.         F’kull żmien, f’kull staġun, ikun hemm min ikun hemm u li għandu f’idejh xi forma ta’ poter, irid jgħaddi minn għażliet fundamentali.  Dan li qed nikteb dwaru ma jgħoddx għal dawk li qegħdin fil-poter politiku, iżda għal dawk kollha li b’xi mod għandhom setgħa fuq l-oħrajn.  Dawk li jħaddmu jew dawk li huma nkarigati minn dawk li huma mħaddma magħhom, dan jgħodd għalihom.  L-istess bħal ma jgħodd għal dawk li għandhom poter fil-każini tal-baned, għaqdiet sportivi, soċjali jew reliġjużi.  Min qiegħed fuq l-oħrajn jista’ juża dak li għandu biex iservi, jew biex jiġi servut.  Il-missjoni tal-poter hija dejjem dik li tkun għad-dispożizzjoni tal-oħrajn però diversi, meta tiġi f’idhom, jintilfu.  Issa li akkwistawha, flok iżommu quddiemhom li hija ta’ natura temporanja, jaħsbu li jistgħu jittrasformawha f’waħda permanenti.

2.         Għalhekk ikunu lesti li jwettqu minn kollox.  Kif ngħidu: lesti li jbiegħu ruħhom, l-importanti li jżommu f’idejhom dak li tant isir għal qalbhom, dak li verament jiddominahom.  Isiru persuni li tant jintilfu li jibdew iwettqu anke l-iktar ħwejjeġ żbaljati, ħżiena u kontra n-natura tal-bniedem.    Kull persuna li tingħata poter trid tibża’ minnha nfisha u mill-istess poter.  Hemm ġlieda li trid issir f’qalb kull bniedem biex jassigura li huwa hu li jiddomina l-poter u mhux li jiġi maħkum u dominat minnu.  Il-bniedem modern, dak li aħna niddefinixxu bħala “raġel” huwa l-persuna li jibqa’ minn fuq.  Dak li ma jwettaqx ħwejjeġ kontra l-proxxmu sabiex iżomm lilu nnifsu hemm.  Jaħrab it-tentazzjonijiet u jżomm lilu nnifsu ċar u dirett fil-missjoni ta’ servizz għall-bnedmin fis-sewwa.

3.         Nagħlqu s-sena preċiż wara l-festa mbierka tal-Milied, bit-tifkira tal-massakru tat-trabi innoċenti.  It-trabi, fiż-żewġ Testmenti, għandhom sehem importanti.  Diġà Salamun jiġi mitlub jiġġudika bejn żewġ ommijiet li qed jiddikjaraw il-maternità tagħhom.  Fortunatament isib is-soluzzjoni proprju għax l-omm it-tajba tippreferi l-ħajja għall-wild tagħha iktar mill-poter tagħha fuqha.  Kompli wara bl-ordni snaturata, bestjali u li qatt ma tista’ tiġġustifika ta’ mexxej anzjan li biex jibqa’ jżomm permanentement il-poter jordna l-qtil tat-trabi.  Il-biża’ li hemm tarbija li għada pitgħada ser teħodlu x-xettru twasslu f’dik it-triq.  Il-qari tal-Vanġelu fuq dan, minnu nnifsu jbeżżgħek, ikexkxek u fl-istess ħin ifakkrek f’din il-lezzjoni immortali.  Qatt xi ħadd jista’ jaċċetta dan l-aġir jekk ma jkunx żbaljat minn ġewwa fih?

4.         L-għażla qegħda hemm għal kull persuna, f’kull mument ta’ ħajtu.  Iktar ma jitla’ ‘l fuq, iktar irid joqgħod attent għalih innifsu.  Jiftakar u jirrifletti.  Il-poter, f’kull settur, irid jitmexxa b’attenzjoni, b’valuri nsara: dawk li jħennu, dawk li jħarsu lejn il-ġustizzja u li jassiguraw il-paċi soċjali.  Mhux veru li biex tkun mexxej tajjeb tal-bnedmin trid tkun bla qalb, bla skruplu jew bla ebda forma ta’ prinċipji tas-sewwa.  L-istorja tad-dinja, għal dawk li jridu jaqraw u jgħarblu, hija mimlija b’eżempji ħżiena.  Ta’ nies li ħakmu u nħakmu u ġiebu biss għaks u ġuħ għal dawk ta’ taħthom.  L-eżempji għad-disposizjoni tagħna anzi juru li minn dawk li sostnew prinċipji u valuri nsara ħareġ il-ġid.  Minn dawk li jħarsu lejn id-dinjità tal-bniedem, li jipproteġu d-drittijiet fundamentali tagħhom.

5.         Wasalna lejn l-aħħar ta’ din is-sena.  Waħda mimlija b’eventi.  Rajna dak li ma kellniex, konna xhieda f’dak li ma kellux ikun.  Biss, minn dan m’għandniex nibżgħu imma għandna nieħdu eżempju.  L-ewwel, sabiex min qabad it-triq li jaħseb li fil-ħajja l-poter qiegħed hemm biex jiġi utilizzat bla skruplu u bla forma ta’ ebda dinjità jmur lura minnha.  It-tieni, sabiex nitgħallmu li mill-azzjonijiet ħżiena frott li jittiekel ma jitteħidx.  L-esperjenzi umani hemm qegħdin, għad-dispożizzjoni tagħna.  Irridu nirreaġixxu għalihom.  Dan billi nassiguraw soċjetà fejn il-kultura tal-poter tkun waħda li ma taqax għat-tentazzjonijiet ta’ Erodi, imma li taħrabhom.  Id-demokrazija avvanzata dak hu li twassalna għalih.  Anzi, li titlob minna f’dan il-konflitt kontinwu li nagħmlu.  Id-differenza bejn id-dittatorjati u d-demokrazija hawn qiegħed.  Mhux sempliċi vot f’elezzjoni ġenerali, imma ferm iktar.  Lezzjoni ta’ valuri tajba, ta’ ħidma għas-sewwa li taħrab milli tiġi maħkuma mill-poter.  Is-sena li ġejja ser tkun waħda fejn irridu nkomplu nikkumbattu għas-sewwa sabiex il-poter ma jaħkimx lill-bniedem.

Nawgura s-Sena t-Tajba lilkom kollha u lil kull min, b’xi mod, jgħin f’din il-gazzetta.


No comments:

IX-XGĦAJRA – TRIQ ID-DAWRET IX-XATT - XOGĦLIJIET

16625. L-ONOR. CARMELO MIFSUD BONNICI   staqsa lill- Ministru għall-Wirt Nazzjonali, l-Arti u l-Gvern Lokali: Jista’ l-Ministru jgħid f’liem...